Saturday, April 16, 2011

Pemergianmu akan dirindui ...

Sedih sangat ...
Apabila di suatu maghrib ...
Ketua Warden membuat pengumuman yang sangat mengejutkan ...

"Cikgu Afizan dah meninggal"

Aku duduk di tangga surau waktu tu
Aku lihat seorang demi seorang budak Rugby keluar dari surau
Dimulakan dengan Muhammad Zaim Rubaie
Aku nampak dia mengesat tangisan ...

Hati aku pun jadi sebak ...
Cikgu Afizan yang ajar KH tu ...
Cikgu Afizan yang ajar aku sampai faham tu ...
Cikgu Afizan budak Rugby tu ...
Cikgu Afizan yang gila-gila tu ...
Cikgu Afizan yang banyak bagi nasihat tu ...
Cikgu Afizan yang ceria tu ...
DAH TIADA???

Air mata aku dah muka mengalir ...
Aku teringat kenangan bersama arwah ...
Ni lah skrip kematian ...
Bila seseorang meninggal dunia ...
Secara Automatik ada satu drama memori akan main di fikiran ...
Memori yang kita rasakan dah luput muncul semula
Menghidupkan rasa melankolik yang mendalam...

Aku temankan Tijah pergi balik asrama...
Nak wish birthday bapa dia ...
Pabila aku beritahu Naidu & Mag berita sedih ni ...
Tak sangka boleh jadi pesta air mata ...
Mag lagi hebat dari aku ...
Berjurai-jurai jatuh ke atas meja dewan selera...

Cikgu Afizan
WE ARE GOING TO MISS YOU

No comments: